Geoblog.pl    travel    Podróże    Bałkany 2012 prawie na ukończeniu    Monastyr Studenica

Monastyr Studenica

Serbia
Serbia, Studenica

Monastyr znajduję się zaledwie kilka kilometrów od drogi Belgrad-Mitrovica. Aby do niego trafić należy skręcić w miejscowości Ušće, niedaleko mostu i stacji benzynowej w prawo, jadąc w kierunku Mitrovicy. Droga pozostawia wiele do życzenia, serpentynami, między zalesionymi wzgórzami, natomiast dojazd do Monastyru jest bardzo dobrze oznakowany. Nam dojazd zajął ok. 20 minut. Zwiedzanie jest darmowe, podobnie zresztą jak parking usytuowany w pobliżu. Monastyr Studenica to najstarszy i najbogatszy klasztor w Serbii. Przez stulecia stanowił ośrodek życia religijnego, kulturalnego i politycznego serbskiego narodu. Monastyr wpisany jest na listę obiektów światowego dziedzictwa UNESCO. Nasz przyjazd zbiegł się z przygotowaniami do obiadu dla popów mieszkających w klasztorze a gotowanym i serwowanym na zewnątrz ze względu na piękną pogodę. Zabudowania klasztoru zwiedzamy dość szybko. Przed nami podróż do Mitrovicy w Kosowie.